Velkommen til Mies Lopper

Her finner du forskjellige ting som er til salgs, det er noe nytt og mye brukt og det meste kan sendes i posten dersom du ikke bor i Bergen. Da kommer porto i tillegg. Kun forhåndsbetaling eller betaling ved henting i Bergen. Dersom du har noen spørsmål kan du legge inn en kommentar under produktet eller sende meg en e-post :)

lørdag 20. november 2010

Sysaker

Her er noen sysaker som vil ha seg et nytt godt hjem, tingene er fra et gammelt syskrin jeg fant på loftet i en bygård i Oslo for ti år siden. En av tingene vet jeg jammen ikke hva er for noe en gang, kanskje noen andre vet?

Først de to vakreste tingene jeg fant, en broderisaks og nåleholder som jeg faktisk tror er sølv, de er hvertfall stemplet. Jeg har ikke pussemiddel så har ikke fått pusset de, men regner med de kan bli sølvblanke for sin nye eier. PRIS 180 kr.

Neste skatt er en retropakke med en hel skokk symaskinnåler fra SINGER. Jeg har ikke telt hvor mange nåler, men esken er helt full. PRIS 150 kr.

Neste sysak fra loftet er denne pittepittelille heklenålen. Lurer på hva slags tråd man skal hekle med den med? Sytråd? Den er i et fint tre-etui. PRIS 50 kr.


En liten søt lavendelpute og et minibroderi. (Mynten på bildet er en dansk tiøring.)
PRIS 25 kr pr. stk.
Vet ikke helt hva dette lille redskapet er, men ser ut som det er til å skjære stoff. Tekst: Trikotasje H.Sørbye, Oslo. Litt lengre enn et barberblad. PRIS 30 kr.

Små bånd med trykknapper. Aner ikke hva disse brukes til. PRIS 5 kr. stk.

Dette må vel være et slags strømpebånd? Rosa. PRIS 25 kr.

Gulltråd, muligens til å strikke/hekle inn i annet garn? aner ikke hvor mange meter, ser ubrukt ut. PRIS 25 kr.

Søte små knapper som ser ut som tre, litt uvisst materiale. PRIS 30 kr. for alle.

Denne dippedutten aner jeg ikke hva er. PRIS 40 kr.

Disse tre sakene er visstnok et slags verktøy for å lage nupereller, vet ikke hva det heter. En i skilpaddefarger og de to andre i beigetoner. Selges samlet. PRIS 50 kr.

Knapper...selges helst samlet.(minus metallknapper i rød ramme) PRIS 50 kr. for alle.

5 små søte metallknapper selges samletPRIS 40 kr.

Søte beltespenner. Store er ca. 8 cm lang. PRIS 20 kr. Den lille er ca. 3 cm lang. PRIS 25 kr.

4 kommentarer:

  1. Oi, så mye spennende!
    Tror de små båndene med trykknapper også kan ha hørt til en hofteholder av noe slag, for den andre er et strømpebånd ja.
    Dippedutten tror jeg kanskje kan være til å slå på trykknapper med?

    Saksen var nydelig, og jeg falt for nåleholderen, lavendelputa og båndet, men ingen private shoppinger nå før jul gitt.. ;)
    Har du det fortsatt etter julestria, så er det mulig jeg sniker innom igjen. :)

    SvarSlett
  2. aah det tenkte jeg ikke på, slå på trykknapper. Velkommen tilbake til nyttårsshopping ja ;)

    SvarSlett
  3. Heisann. De små avlange dingsene som du skriver at kan være tråsneller, er ikke det. :-) Det er ... Argh... Der forsvant navnet for meg gitt, men de brukes iallefall til å lage nuppereller med. :-) Har sånn selv etter bestemor, og har laget noen enkle blonder. De som kan dette lager jo de nydeligste duker av nuppereller. :-)

    SvarSlett
  4. aha! Så jeg kan kalle de nuperelleverktøy eller noe sånt da? :) Takk for tipset *♥*

    SvarSlett

Her kan du legge inn spørsmål om tingene i loppemarkedet :)